Zákaznický servisPo - Pá 7:30 - 15:30
Základna pro cyklisty Singletrail v Moravském krasu rychle a v atraktivním designu díky technologii Lindab Construline.
Řady vyznavačů rekreační cyklistiky v Česku stále rostou – i s ohledem na to, že stále více lidí tráví svou dovolenou v tuzemsku. V nádherné přírodě Moravského krasu 20 km severně od Brna tak vznikla síť singletrailových stezek pro horská kola, financovaná Jihomoravským krajem. Srdcem sítě je městys Jedovnice a jím vlastněný a provozovaný kemp, v němž soukromý investor vybudoval základnu Singletrail. Ta poskytuje cyklistům veškeré potřebné zázemí od servisu kol přes občerstvení až po klubovnu. Realizace tohoto objektu proběhla v rekordním čase několika měsíců díky použité technologii nosné konstrukce od Lindabu, předního světového výrobce stavebních komponent ze švédské oceli.
Základna se nachází v kempu Olšovec v Jedovnici přímo u cyklostezky, která prochází areálem. Z ní se cyklisti mohou vydat na 28 km úzkých přírodních jednosměrných stezek různé obtížnosti, citlivě zasazených do terénu. Stezky byly otevřeny na konci dubna 2016 – a zanedlouho následovalo i otevření základny, jejíž realizace proběhla za pouhé 4 měsíce od začátku roku. Základna byla vyprojektována jako montovaná stavba s provětrávanou fasádou z dřevěných palubek, aby dobře zapadla do okolního prostředí. K přírodnímu designu celého objektu přispívá také obložení vnitřních povrchů klubovny dřevěnými palubkami.
Základna pro cyklisty má půdorysné rozměry 16,1 x 16,6 m. Jde o přízemní objekt s pultovou střechou ve dvou výškových úrovních se sklonem 8° a výškou hřebene 4,65 m. Objekt je založen na železobetonové základové desce se základovými pásy pod nosnými stěnami. Zastavěná plocha činí zhruba 190 m2. „Lindab vyprojektoval návrh konstrukčního řešení ocelového skeletu a skladeb s požadovanými protipožárními a tepelnětechnickými vlastnostmi a zajistil také statické posouzení konstrukce. Zpracoval podrobnou montážní dokumentaci a zajistil materiál skeletu. Kompletní dodávku včetně montáží a dokončení stavby na klíč provedla stavební společnost HRAZDÍRA s. r. o. s autorským dohledem a s technickou pomocí pracovníků Lindab,” upřesňuje Petr Hynšt, technický manažer stavebních systémů společnosti Lindab s. r. o.
Základ stavby tvoří nosná konstrukce z tenkostěnných ocelových profilů Lindab Construline, doplněná minerální vlnou a deskami opláštění. Obsahuje obvodové nosné stěny z profilů se štěrbinami RY/SKY šířky 150 mm pro minimalizaci tepelných mostů, vnitřní nosné stěny z profilů Lindab C a U šířky 120 mm, konstrukci střechy z profilů Lindab C a U 250. Obvodové stěny jsou na celou tloušťku konstrukce vyplněny minerální vlnou 150 mm plus 40 mm vlny v dřevěném roštu fasády. Z interiérové strany byla aplikována parozábrana a vnitřní opláštění ze sádrovláknitých desek Fermacell. Jako střešní krytina je použita měkčená PVC fólie. Součinitel prostupu tepla obvodovou stěnou činí 0,231 W/m2K, REI/W 30, součinitel prostupu tepla střechou dosahuje 0,163 W/m2K, REW 30.
Stavba budovy pro cyklisty probíhala od začátku roku. Základy objektu byly připraveny během ledna, návoz materiálu pro nosnou konstrukci Lindab Construline proběhl v polovině února. V prvním březnovém týdnu byla dokončena montáž ocelového skeletu a připravena základní vrstva desek OSB střechy. Základna byla dokončena za pouhé 4 měsíce, prakticky současně se slavnostním otevřením singletrailových stezek pro horská kola na konci dubna. Právě rychlost výstavby díky tomu, že probíhá tzv. suchým procesem bez mokrých procesů, je pro technologii Lindab Construline charakteristická. A nejen to: nízká hmotnost a úspory energií předurčují Lindab Construline k tomu, aby bez problémů dosahovala parametrů pro nízkoenergetické a pasivní stavby.